Miten haen tieoa korkolaista, löytyykö tietoa kohtuuttomista koroista, eli koronkiskonnasta.

Kysytty

Miten haen tieoa korkolaista,
löytyykö tietoa kohtuuttomista koroista, eli koronkiskonnasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetistä voitte hakea tietoa korkolainsäädännöstä Oikeusministeriön kotisivuilta osoitteesta http//finlex.om.fi Samasta osoitteesta saa myös tietoa aikaisemmista oikeuspäätöksistä. Helsingin kaupunginkirjastosta löytyy kirja: Wilhelmsson: Korkolaki ja viivästyskorko vuodelta 1984, tiedustelut pääkirjasto Pasila 310 85331. Kirjastoissa on käytettävissä lehtiartikkeleista Aleksi-lehtitietokanta, joista voisi myös löytyä asiaan liittyvää tietoa.