Otsikko
Mitä yhdysvaltalaisia saippuasarjoja, perhesitcomeja ja perhedraamasarjoja on tullut Suomessa vuosien varrella?

Kysytty

Mitä yhdysvaltalaisia saippuasarjoja, perhesitcomeja ja perhedraamasarjoja on tullut Suomessa vuosien varrella?

Vastaus

Vastattu

Wikipedia-sivustolta löytyi luettelo yhdysvaltalaisista televisio-ohjelmista. Pääsivua on päivitetty viimeksi vuonna 2013, joten mitenkään kattava luettelo ei ole ja suhtautuisin pienellä varauksella Wikipedian artikkelin tietoihin.

Etelä-Suomen Sanomien artikkelissa  (21.10.2016) muistellaan 1980-lukua. Artikkelissa mainitaan muun muassa Dallas, Dynastia ja Kauniit ja rohkeat.

Iltasanomien artikkelissa (6.9.2016) palataan 1960-luvulle Peyton Placen, Bonanzan ja The Munstersin pariin.

Mahdollisesti Veijo Hietalan teoksesta Ruudun hurma voisi myös olla apua.

Tällä hetkellä katsottavia sarjoja voi tarkistaa muun muassa Yle Areenasta (The Sinner, Catch-22), MTV Katsomosta (Always sunny in Philadelpia, Friends) ja Nelosen ohjelmalistauksesta (Greyn anatomia).

Tässä mainittujen lisäksi vastaajan katselumuistissa ovat muun muassa Blossom, Beverly Hills 90210, Kolmas kivi auringosta, The Big bang theory, Fresh Prince of Bel-Air, Tuho-osasto (Scrubs), Arrested Development, Frasier ja Seinfeld. Tulisiko lukijoille mieleen vielä muita?