Mitä tietoja löytyy vankilan kanttiinista?

Kysytty

Mitä tietoja löytyy vankilan kanttiinista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vankilan kanttiinista eli laitosmyymälästä löytyy mm. seuraavia tietoja:

Vankeinhoitolaitoksen julkaisussa ”Tietoa elämästä vankilassa ja vangin asemasta” todetaan kanttiinista seuraavaa: Suljetuissa vankiloissa pidetään laitosmyymälää (kanttiini), josta vangeilla on mahdollisuus ostaa henkilökohtaiseen käyttöön tarvitsemiaan tavaroita, kuten tupakkaa, postimerkkejä, hygieniatuotteita, elintarvikkeita, puhelinkortteja, makeisia jne. Vangeilla on mahdollisuus asioida laitosmyymälässä tiettyinä aikoina, vähintään kerran viikossa.

Rikosseuraamusviraston ohje nro 25/011/2006 käsittelee vankilan laitosmyymälää. Ohje löytyy sivulta http://www.rikosseuraamus.fi/7653.htm

Vankeinhoitolaitoksen sivuilta http://www.vankeinhoito.fi/index.htm löytyy lisätietoa vankiloista ja elämästä vankilassa.

Kirjastotietokannoista tietoa voi etsiä esimerkiksi asiasanoilla vankeinhoito ja vankilat.