Otsikko
Mitä tarvitsen, jotta voin varata kirjan internetin kautta?

Kysytty

Mitä tarvitsen, jotta voin varata kirjan internetin kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Päästäksesi varaamaan kirjoja tai uusimaan lainoja Seitti-kirjastojen internet-palvelun kautta,
sinulla on oltava salanumero. Saat sen Seitti-kirjastosta, joita ovat Seinäjoen kaupunginkirjasto sekä Nurmon ja Kuortaneen kunnankirjastot. Salanumeroa ei anneta puhelimitse eikä sähköpostitse tietoturvasyistä.
Kun olet hakenut kirjastosta salanumeron, voit mennä osoitteeseen
http://seitti.seinajoki.fi/Scripts/Intro2.dll?formid=form2 Tältä sivulta voit tehdä hakuja kirjaston aineistoon tai katsella omia tietojasi. Omia lainoja ja varauksia pääset katsomaan painamalla vasemmassa reunassa olevaa Omat tiedot -linkkiä. Ohjelma kysyy asiakastunnuksen (kirjastokortissa viivakoodin alapuolella) ja salasanan. Painamalla kirjaudu sisään -painiketta pääset omiin tietoihisi ja voit valita
vasemmasta reunasta haluatko katsella lainojasi vai varauksiasi. Poistuessasi omista tiedoista muista painaa Lopeta-linkkiä vasemmasta reunasta, ettei kukaan muu pääse tietoihisi.

Jos haluat tehdä varauksen lainassa olevaan kirjaan, sinun täytyy ensin tehdä haku haluamastasi kirjasta. Kun olet tarkistanut saatavuus-kohdasta, että haluamasi kirja on lainassa, voit tehdä varauksen valitsemalla varaaminen-sarakkeessa olevan pallon ja
painamalla tee varaus -painiketta. Ellet ole jo kirjautuneena sisään ohjelma kysyy sinulta kirjastokortin numeroa ja salanumeroa. Pääset ruudulle, josta voit vielä tarkistaa kaikki tiedot ja sen jälkeen voit tallentaa varauksen tietokantaan painamalla Tee varaus -painiketta. Hyllyssä olevaa aineistoa ei voi varata internetin kautta. Silloin voi soittaa kirjastoon ja pyytää laittamaan aineisto sivuun myöhemmin noudettavaksi.