Otsikko
Mitä tarkoittaa valence politics ja valance questions liittyen poliittisiin puolueisiin? Olemme ymmärtäneet, että se tulee joidenkin atomien yhdistymisestä ja…

Kysytty

Hei,

mitä tarkoittaa valence politics ja valance questions liittyen poliittisiin puolueisiin? Olemme ymmärtäneet, että se tulee joidenkin atomien yhdistymisestä ja kieletieteessä verbien monimuotoisuuteen, mutta tähän kontekstiin emme löytäneet järkeenkäypää selitystä.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on malli äänestyskäyttäytymisestä. Sen mukaan ihmiset arvioivat äänestystilanteessa kilpailevien poliittisten puolueiden kokonaispätevyyttä ja äänestävät parhaaksi arvioimaansa.

Lähde: Wikipedia

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Ei sinänsä väärä, mutta linkitettyyn Wikipedian minimaalisen lyhyeen tynkäartikkeliin nojautuvana epätäydellinen vastaus. "Valence question" tai "valence issue" tarkoittaa poliittista kiistakysymystä siitä, miten ja millaisilla keinoilla tiettyyn päämäärään parhaiten voitaisiin päästä, sellaisessa tilanteessa, jossa tämän päämäärän toivottavuudesta ja tavoiteltavuudesta sinänsä vallitsee laaja yhteisymmärrys.

Paljon parempi ja laajempi artikkeli englanninkielisestä Wikipediasta löytyy hakusanan "Valence issue" alta: https://en.wikipedia.org/wiki/Valence_issue