Otsikko
Mitä tarkoittaa suomeksi akkurat?

Kysytty

Mitä tarkoittaa suomeksi akkurat?

Vastaus

Vastattu

Sanakirja.org -sivusto löytää käännöksen kahdesta kielestä. Norjan kielessä sana tarkoittaa "juuri, juuri niin, juuri nyt, juuri äsken" ja saksan kielessä "tarkasti, täsmällisesti".

Lähde: https://www.sanakirja.org/

1 ääntä

Kommentit

Kysyjä on tainnut kuunnella norjalaista keskustelua? Monet sanat ovat ruotsista tuttuja, mutta norjalainen akkurat toistuu vähän väliä, tilkesanan tavoin. Suomalainen voisi sanoa vastaavassa kohdassa "aivan", "joo" ja muuta semmoista.