Mitä tarkoittaa oikeistodemari?

Kysytty

Mitä tarkoittaa oikeistodemari?

Vastaus

Vastattu

Tällaiselle termille ei ole varsinaista sanakirjamääritelmää olemassa, mutta oikeistodemareiksi kutsutaan sosiaalidemokraatteja, joiden arvomaailman katsotaan jostain syystä olevan lähempänä oikeistoa kuin toisen laidan sosiaalidemokraattien. Talouselämän Jouko Kärki arvioi pääkirjoituksessaan (15.2.2023) oikeistodemareiksi Tytti Tuppuraisen ja Ville Skinnarin. Kärki käyttää kriteerinä mm. halukkuutta valtiontalouden leikkauksiin.

0 ääntä

Kommentit

Kaleva-lehdessä (ja myös muissa Lännen media -lehdissä?) 11.4.2023 s. 6–7 oli juttu aiheesta.

Jussi Kärki, ei Jouko