Mitä tarkoittaa nimi Essi ja mikä on sen alkuperä? Olen kuullut sen tarkoittavan jonkinlaista persialaisten tähteä.

Kysytty

Mitä tarkoittaa nimi Essi ja mikä on sen alkuperä? Olen kuullut sen tarkoittavan jonkinlaista persialaisten tähteä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eeva Riihosen Mikä lapselle nimeksi? -teoksen mukaan Essi on Esterin lyhennys. Ester on alkuaan persian tähti, erityisesti planeetta Venus. Voi myös olla persialainen vastine heprean myrtti-sanalle tai muunnos Babylonian rakkauden jumalattaren Istharin nimestä. Tuttu nimi myös Raamatusta.