Mitä saaristoa (saarta)Henrik Tikkanen kuvaa kirjassaan Min älskade skärgård?

Kysytty

Hei! Mitä saaristoa (saarta)Henrik Tikkanen kuvaa kirjassaan Min älskade skärgård?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asia näyttää kiinnostaneen muitakin, keskustelua (joka tosin menee syrjään asiasta)

http://keskustelu.suomi24.fi/t/2461437/saaristoni

Kirjan suomennos (Elvi Sinervo) on muuten kolmisenkymmentä sivua laajempi kuin alkuteos ja siinä tekijä liikkuu selvästi paikallistetussa ympäristössä eli Inkoon Barösundin maisemissa. Samassa yhteydessä käsitellään kuitenkin myös Bengtskärin majakkaa, joka sijaitsee melko etäällä Barösundin maisemista.

Ehkä Tikkanen on kuitenkin kirjailijan vapaudella koonnut kirjansa materiaalin eri puolilta Suomen saaristoa.

Tikkanen, Henrik
Minun saaristoni. - Tammi, 1970