Mitä oikein on " moong dal" ? Mitä tarkoittaa suomeksi?

Kysytty

Mitä oikein on " moong dal" ? Mitä tarkoittaa suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Moong dal on mungpavuista tehty ruoka. Dal viittaa yleisesti linssiruokiin, moong taas nimenomaisesti mungpapuihin (tunnetaan myös mungopapuina).

Dal on aasialainen ruokalaji, jota syödään paljon etenkin Intiassa. Sitä voi valmistaa useista erilaisista linsseistä ja pavuista. Moong dal tehdään halkaistuista mungpavuista. Toisinaan pelkkiä halkaistuja mungpapuja kutsutaan nimellä mung dal tai moong dal

Moong dal -resepti (englanniksi)

Mungpapuja verkkokaupassa