Mitä Muotkatunturien tienoolle eli luoteis-Inariin sijoittuvia kirjoja on?

Kysytty

Mitä Muotkatunturien tienoolle eli luoteis-Inariin sijoittuvia kirjoja on?

Vastaus

Vastattu

Kirjoja kannattaa Google-haun sijasta hakea kirjasto-ja museoaineistojen tietokantahaulla. Niitä ovat mm. Finna (arkistojen, kirjastojen ja museoiden yhdistetty haku), Melinda (kirjastojen kansallinen hakupalvelu) sekä Helmet (Pääkaupunkiseudun kirjastokimpan aineistohaku)

Finna-haku löytää parhaiten hakusanalla Muotkatunturi. Tuloksena kuusi tietokirjaa. Linkki hakutulokseen.

Kaunokirjallisuutta löytyy parhaiten tarkennetulla haulla ja kahdella asiasanalla  Inari (paikannimenä) ja  kaunokirjallisuus.

Melinda haku löytää 7 teosta. Linkki hakutulokseen

esim. Sisimmäinen/ MaijaHaavisto, Hitsaaja /Katja Kettu ja Kultarinta / Anni Kytömäki tai Koarvikoddsin noita / Matti Uurinmäki,

Helmet-haku löytää samat seitsemän ja lisäksi 10 muuta (osa tosin uusintapainoksia) Linkki hakutulokseen

esim. Inarijärven aarre / Matti Uurinmäki ja Ennen elettyä, eli, Vanhan kansan juttuja Inarista / [Viljo Välitalo]

Finna-haulla löytyy kaikenlasia suomenkielisiä  (tieto ja kauno) kirjoja Inarista 880 kpl. Linkki hakutulokseen