Otsikko
Mitä kirjoja teiltä löytyy Elokuvan äänisuunnittelusta? (sound design) esimerkiksi kirjan The Voice in Cinema by Michel Chion kaltaisia teoksia.(?)

Kysytty

Mitä kirjoja teiltä löytyy Elokuvan äänisuunnittelusta? (sound design) esimerkiksi kirjan The Voice in Cinema by Michel Chion kaltaisia teoksia.(?)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taideteollisen korkeakoulun kirjastosta löytyy esim. seuraavat teokset elokuvan äänisuunnittelusta:
- Chion, Michel: Audio-vision : sound on screen (Columbia University Press 1994)
- Holman, Tomlinson: Sound for film and television (Focal Press 1997)
- Keso, Lasse: Kuulokulmia äänilavasteissa : näkökulmia äänen ilmaisullisista mahdollisuuksista klassisessa elokuvakerronnassa (Taideteollinen korkeakoulu 1998)
- Pasquariello, Nicholas: Sounds of movies : interviews with creators of feature sound tracks (Port Bridge Books 1996)
- Sonnenschein, David: Sound design : the expressive power of music, voice, and sound in cinema (Michael Wiese Productions 2001)
- Sound theory, sound practice (Routledge 1992)
- Soundscape : the School of Sound lectures, 1998-2001 (Wallflower Press 2003)
- Weis, Elisabeth: Film Sound : theory and practice (Columbia University Press 1985)
- Yewdall, David Lewis: Practical art of motion picture sound (Focal Press 1999

Lisäksi kirjastossamme on äänitekniikkaan painottuvia teoksia sekä Taideteollisen korkeakoulun ja Stadian viestinnän koulutusohjelman opinnäytetöitä, joissa käsitellään elokuvan äänisuunnittelua. Voit hakea kokoelmaamme kuuluvia teoksia Arsca-tietokannasta, https://arsca.linneanet.fi