Mitä kirjoja on olemassa loogisen päättelykyvyn testeistä Lahden Kirjastoissa? Vaikuttaako ikä jollakin tapaa loogiseen ajatteluun?

Kysytty

Mitä kirjoja on olemassa loogisen päättelykyvyn testeistä Lahden Kirjastoissa?
Vaikuttaako ikä jollakin tapaa loogiseen ajatteluun?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Älykkyyden testaamisesta on olemassa jonkin verran kirjoja. Niissä on osia, joilla voi testata myös loogista päättelykykyä. Esimerkiksi seuraavat kirjat:
De Carlo: Psykologiset pelit ja leikit ; Gale: Mensa-älyjumppa ; Carter: Älytreeni
Älykkyyden testaamisesta löytyy tietoa myös internetistä Suomen Mensan sivuilta. Osoite on http://www.fi.mensa.org/
Ajattelusta on olemassa paljon kirjoja. Esimerkiksi Elämisen taito-sarja osassa 4 on hyvä artikkeli otsikolla Tehoa ajatteluun.
Kerrot myös olevasi opiskelemassa uutta asiaa. Ehkä olisi kiinnostavaa tutustua seuraaviin teoksiin: Otala: Osaajana opin tiellä ; Paane-Tiainen: Oppijaksi aikuisena ; Peltonen: Uusiin opintoihin aikuisena