Mitä kirjoja löytyisi natsien keskitysleireistä ja Hitleristä?

Kysytty

Mitä kirjoja löytyisi natsien keskitysleireistä ja Hitleristä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Natsien keskitysleireistä löytyy useita elämäkerallisia teoksia, mm. Primo Levin Tällainenko on ihminen (1962), Herman Sachonowitzin Se koskee myös Sinua (1979, Jaques Lusseyranin Valo tuli pimeydestä (1974), Corrie ten Boomin Kätköpaikka (1981), Heinz Heger Vaaleanpunaisen kolmion vangit (1993),Stepane Bruchfeldin ja Paul Levinen Kertokaa siitä lapsillenne (1997), Martin Doernyn Haavoittunut sydämeni (2003), Trudi Birgerin Tulen kanssa silmäkkäin (1992). Adolf Hitleristä on kirjoitettu mm. Stefan Haffnerin Hitler, reunamerkintöjä (1982), Werner Maserin Adolf Hitler (1974), Traudl Jungen Vimeiseen saakka.
(2004). William L Shirerin 2-osainen teos Kolmannen valtakunnan nousu ja tuho ( 3.p. 2001) käsittelee myös Hitleriä. - Näiden lisäksi myös kaunokirjallisuudesta löytyy keskitysleirikuvauksia.

6 ääntä

Kommentit

ihan mielenkiintoinen kokoelma kirjoja holocaustista.

p.s kaksi ensimmäistä kirjaa ovat parhaimmasta päästä.

Terve! Elämän kokemuksia kestysleireistä ja muuta kaunuk.
Mitä suosittelette?