Mitä internetin käytössä pitäisi huomioida ettei tule ikäviä yllätyksiä esim puhelinlaskujen suhteen ? Internetissä törmää usein palveluihin joihin vaaditaan…

Kysytty

Mitä internetin käytössä pitäisi huomioida ettei tule ikäviä yllätyksiä esim puhelinlaskujen suhteen ? Internetissä törmää usein palveluihin joihin vaaditaan käyttäjätunnus ja salasana . Voiko käyttää samoja tunnuksia ( jos kaikki on erilaisia niin eihän niitä kukaan voi muistaa )

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Modeemilla tai isdn-yhteydellä käytettävästä internet-yhteydestä laskutetaan normaali paikallisverkkomaksu eli laskutus riippuu verkossa kulutetusta ajasta. Taksa on sama lataa sitten kotimaisia tai ulkomaisia sivustoja.

Salasanat ja käyttäjätunnukset voi jakaa tärkeisiin ja vähemmän tärkeisiin. Esimerkiksi pankkipalvelu- ja sähköpostitunnukset eivät saa päätyä ulkopuolisten tietoon, joten niitä ei saa käyttää minkään muiden palvelujen tunnuksina tai salasanoina. Vain siinä tapauksessa, että salasanan ja käyttäjätunnuksen joutumisella vieraiden tietoon ei ole mitään merkitystä voi käyttää samaa tunnusta ja salasanaa useammassa palvelussa.