Mitä eroa on ravikilpailujen ryhmä- ja tasoituslähdössä?

Kysytty

Hei,

Mitä eroa on ravikilpailujen ryhmä- ja tasoituslähdössä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ryhmälähdössä juostava matka on kaikille hevosille sama. Yleisin lähetystapa on autolähtö. Tasoituslähdössä juostava matka määräytyy lähtösumman tai ennätyksen perusteella. Esim. paalulta (kohta, josta tasoitusajossa perusmatkan juokseva hevonen lähtee)lähtee hevonen, jonka lähtösumma on esim. 2000€ ja 20 metrin takamatkalta hevonen, jonka lähtösumma on 3000€ jne.

2 ääntä

Kommentit

Ryhmä lähdöissä lähdetään auton siivekkeiden takaa enintään 12 hevosta.
Tasoituslähdössä lähdetään volttilähdöstä
enintään 16 hevosta. Tämä lisäyksenä vastaukseen