Mitä eroa on näillä kahdella: cd-rom ja dvd-rom?

Kysytty

mitä eroa on näillä kahdella: cd-rom ja dvd-rom?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

DVD on erittäin suurikapasiteettinen optinen massamuisti. Käytetty levy on samankokoinen kuin tavallinen CD-ROM-levy mutta siihen on saatu mahtumaan useita gigatavuja data käyttäen levyn lukemiseen lyhyempää aallonpituutta käyttävää laseria ja tallentamalla levyyn dataa useaan eri kerrokseen.

Lisää tietoa tästä aiheesta löytyy täältä: http://appro.mit.jyu.fi/doc/tietokone/index5.html