Mitä englanninkielistä lyhennystä käytetään valtiotieteiden maisterista? Esimerkiksi, kauppatieteiden maisteri on M.Sc.

Kysytty

Hei, mitä englanninkielistä lyhennystä käytetään valtiotieteiden maisterista? Esimerkiksi, kauppatieteiden maisteri on M.Sc.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin yliopiston valtiotieteellisen tiedekunnan sivuilla ( http://www.helsinki.fi/valtiotieteellinen/tietoa/tutkinnot.html ) annetaan tiedekunnan tutkinnoille seuraavat määritelmät ja englanninkieliset käännökset:

Tiedekunnan tutkinnot (asetus 245/1994)

Valtiotieteiden kandidaatin tutkinto
(lyhenteet: valtiot. kand. tai VTK)
- alempi korkeakoulututkinto

Valtiotieteiden maisterin tutkinto
- ylempi korkeakoulututkinto

Valtiotieteiden lisensiaatin tutkinto
- jatkotutkinto

Valtiotieteiden tohtorin tutkinto
- jatkotutkinto

Tutkintojen nimet englanniksi:

Bachelor of Social Sciences (B.Soc.Sc.)
Master of Social Sciences (M.Soc.Sc.)
Licentiate of Social Sciences (Lic.Soc.Sc.)
Doctor of Social Sciences (D.Soc.Sc.)

Vastaus kysymykseesi olisi siis tällä perusteella M.Soc.Sc..