MITÄ AUTOLIIKKEITÄ OLI HELSINGISSÄ V 1985-1992

Kysytty

MITÄ AUTOLIIKKEITÄ OLI HELSINGISSÄ V 1985-1992

Vastaus

Vastattu

Googlailemalla löytyy jonkin verran hajatietoa ajan helsinkiläisistä autoliikkeistä, mutta erittäin suositeltava teos tässä tapauksessa olisi Kalevi Karusuon kirjoittama Fiude : sata vuotta helsinkiläistä autokauppaa (Helsingin automuseo, 2004). Se on lähes tuhatsivuinen järkäle, joka kertoo kaupungin autoliikkeistä ja maahantuojista vuosikymmenten varrelta. Kirja on lainattavissa helmet-kirjastoista

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1705643__Sautoliikkeet__O…

Helsingin kaupunginkirjaston asiakaskoneilla on Aikakone-palvelun avulla mahdollista tutkia Helsingin Sanomien näköislehtiä vuosilta 1889-1997. Autoliikkeiden ilmoituksia vuosina 1985-1992 oli usein sivukaupalla.