Otsikko
Mistäköhän saisin selville löytämieni pelikorttien iän suurinpiirtein? Eli kyseessä Pelikon valmistama Hullunkuriset perheet pakka, jossa mm. Ulla Pilleri …

Kysytty

Mistäköhän saisin selville löytämieni pelikorttien iän suurinpiirtein? Eli kyseessä Pelikon valmistama Hullunkuriset perheet pakka, jossa mm. Ulla Pilleri "Risiiniöljyä Pillerin Ulla maistelee. Mahtaako terveeksi tulla?" Laitoin kuvat muutamasta kortista kotisivuilleni: http://lapsuusmuistelua.vuodatus.net/lue/2015/04/hullunkuriset-perheet Kukahan nämä on kuvittanut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Martinex on ostanut Pelikon peliliiketoiminnan vuonna 2003. Martinexilta saimme kysymykseen pelikorttien iästä ja kuvittajasta seuraavan vastauksen:

"Hullunkuriset perheet kuuluu 6 eri lasten pelikortin sarjaan.
Näistä 3 on Kristina Tilgmannin käsialaa, loput 3 Peliko on piirrättänyt eri taiteilijoilla tilaustyönä.
Kuviin ei ole näin jäänyt kuvittajan nimeä.
Nämä ko. kortit ovat jostain 60-70 luvulta.
Täysin varmaa tietoa ei ole."