Mistähän löytyisi vastaus kysymykseen, mistä voisi kysellä: mikä on korkeyshypyn maailmanennätys hypättynä kierähdystyylillä, siis tyylillä, joka oli yleisesti…

Kysytty

Mistähän löytyisi vastaus kysymykseen, mistä voisi kysellä: mikä on korkeyshypyn maailmanennätys hypättynä kierähdystyylillä, siis tyylillä, joka oli yleisesti käytössä ennen ns. floppausta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Parhaan kierähdystyylillä hypätyn korkeushyppytuloksen on tehnyt Neuvostoliiton Vladimir Jashtshenko
Hänen sisäratojen ennätyksensä on 235 (Milanon EM-kisat 1978) ja ulkoratojen 234 (Tbilisi 1978). Molemmat olivat silloisia maailmanennätyksiä. Jashtshenko kuoli 40-vuotiaana 1999.
Lisää tietoa saa esim. Internet-osoitteesta http://www.eexi.gr/athletix/IAAFpr1999.html