Otsikko
Mistähän kirjoista löytäisin tietoa ensimmäisen maailmansodan taustatekijöistä ja syttymissyistä?

Kysytty

Mistähän kirjoista löytäisin tietoa ensimmäisen maailmansodan taustatekijöistä ja syttymissyistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäisestä maailmansodasta on kirjoitettu metreittäin kirjoja, joten annan tässä vain muutaman kirjaesimerkin.

Ensimmäinen ja toinen maailmansota (1995)
Grimberg, Carl: Kansojen historia, osat 20 ja 21 (1984)
Otavan suuri maailmanhistoria, osa 16 (1986)
Suuri maailmanhistoria, osa 13 (1982)

Lisää kirjoja voit hakea verkkokirjastostamme osoitteessa http://kirjasto.tampere.fi:8000/Pallas?formid=t_form2&sesid=1036686708 laittamalla asiasanaksi "ensimmäinen maailmansota". Halutessasi voit myös rajata hakusi suomenkielisiiin teoksiin valitsemalla kielivalikosta kohdan "suomi" ja joko tietyn kaupungin/kunnan kokoelmiin (valikko "kirjasto") tai Tampereen kaupunginkirjaston tietyn osaston kokoelmaan (valikko "toimipiste").

Kirjojen saatavuuden eri kirjastoissa voit tarkistaa verkkokirjastosta tai kysymällä kirjastosta.