Otsikko
Mistähän kirjastosta löytyisi elokuva `Montrealin Jeesus?´ (Jesus de Montreal) Kanadalainen elokuva, jota en ole nähnyt vuosiin, eikä tunnu löytyvänkään kovin…

Kysytty

Mistähän kirjastosta löytyisi elokuva `Montrealin Jeesus?´ (Jesus de Montreal) Kanadalainen elokuva, jota en ole nähnyt vuosiin, eikä tunnu löytyvänkään kovin helposti.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kirjasto voi hankkia vain niitä elokuvia, joista on neuvoteltu lainausoikeudet.Tämä käytännössä tallenteita, joista on suomi-julkiaus, muttei välttmättä kaikkia niitäkään. Tästä elokuvasta on vain VHS-julkaisu 80-90-lukujen taitteesta eikä sitä ole saatavissa mistään kirjastosta, ehkei tätä ole ollut edes saatavilla kirjastoille. Jos haluat nähdä elokuvan, voit tietysti esittää toiveen vaikkapa YLElle.

2 ääntä

Kommentit

Joissakin verkkokaupoissa kerrotaan dvd-julkaisusta, tosin täkäläisessä ei enää saatavana.

Esitetty joulupäivänä 1991, "MTV 2" joka tarkoittanee Mainos-tv:n lähetysosiossa Ylen kakkoskanavalla, siis melko pian täkäläisten leffateatteriesitysten jälkeen. Lisäksi TV5-nimisellä (suomalaisella?) kanavalla toukokuussa 1997.
Vuonna 2014 Helsingin Sanomien kulttuuritoimitus sisällytti filmin listaansa seitsemästä merkittävimmästä Jeesus-elokuvasta.
Lähde: hs.fi

https://kinoregina.fi/elokuva/124879/

Olisikohan tämä monien palkintojen ehdokas jossakin suoratoistopalvelussa?