Mistä voisin löytää tietoa siitä, että millä eri kielillä teoksia on julkaistu? Esim. kuinka monella kie- lellä Aleksis Kiven Seitsemän veljestä on julkaistu.

Kysytty

Mistä voisin löytää tietoa siitä,
että millä eri kielillä teoksia on
julkaistu? Esim. kuinka monella kie-
lellä Aleksis Kiven Seitsemän veljestä
on julkaistu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta löytyy Sulo Haltsosen teos Kaunokirjallisuutemme käännöksiä, se on tosin vuodelta 1979 ja kattaa tiedot käännöksistä vuoteen 1975 saakka. Suomen Nuorisokirjallisuuden Instituutti on julkaissut teoksen Nuorisokirjamme maailmalla, joka on vuodelta 1984. Lisäksi löytyy luetteloita maittain: Finnische Literatur in deutscher Ubersetzung 1976-1996, Bibliografia przekladow z literatury finskiej na jezyk polski 1976-1998, La litterature finlandaise en francais: bibliographie 1842-1997. Lisäksi kannattaa katsoa Linnea-tietokannasta, joka on käytössä kirjastojen tietokoneilla, asiasanalla käännökset.