Mistä voisin löytää nuotin Jorma Panulan säveltämään (sanat P. Santala) joululauluun nimeltä "Joulun himmeli"? Laulu alkaa sanoin "Joulun aikaan sen laulun…

Kysytty

Hei! Mistä voisin löytää nuotin Jorma Panulan säveltämään (sanat P. Santala) joululauluun nimeltä "Joulun himmeli"? Laulu alkaa sanoin "Joulun aikaan sen laulun kuulin". Olen kuullut sitä radiosta (Yle 1) Sauli Tiilikaisen laulamana.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä Pekka Santalan tekstiin sävelletty laulu sisältyy Yleisradion omaa tuotantoa olevaan CD-levyyn "Joululauluja" (CDY1236, 2000). Levy ei ole kaupallisessa levityksessä, eikä sitä löydy esimerkiksi Viola-tietokannasta.

Etsityn laulun nuotteja ei Viola-tietokannan mukaan ole julkaistu, joten ainoa keino lienee yrittää ottaa yhteyttä joko säveltäjä Jorma Panulaan tai esittäjiin (Sauli Tiilikainen ja Pentti Kotiranta), koska äänitystä tehtäessä nuotti on kuitenkin ollut olemassa. Julkisista kirjastoista tätä ei valitettavasti löydy.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto