Otsikko
Mistä voisi saada Kansa taisteli-miehet kertovat lehtien sisällysluettelon? Lehtiä on myytävänä divareissa ja lainattavissa kirjastoissa, mutta niiden…

Kysytty

Mistä voisi saada Kansa taisteli-miehet kertovat lehtien sisällysluettelon? Lehtiä on myytävänä divareissa ja lainattavissa kirjastoissa, mutta niiden sisällöstä en ole löytänyt mitään luettelonomaista tietoa. Etsin määrättyjä artikkeleita ja on aika vaikeata alkaa lukemaan koko litaniaa, kun niitä on kai liki 30 vuosikertaa ilmestynyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En ole löytänyt Kansa taisteli -lehden sisällysluetteloa, mutta osa näistä lehdessä ilmestyneistä jutuista ja kuvista on julkaistu näissä kirjoissa:
Palaste, Onni: Aina Hangosta Petsamoon
Isänmaa pelastui
Kohtalon vuodet
Miesten kertomaa
Muistojen kirja
Repo, Onni Petter: Talvisodan Sortavalasta
jatkosodan Loimolaan.

Lisäksi näissä kirjoissa on mukana lehdessä käytettyjä kuvia:
Palaste, Onni: Suomussalmen sankarit
Palaste, Onni: Talvisodan ääniä.

Toki näiden kirjojen kautta pääsee vain osaan Kansa taisteli -lehdessä ilmestyneisiin artikkeleihin, eikä näissä ole tarkkoja tietoja, missä numeroissa artikkeli on ilmestynyt.

Kirjoja voit lainata lähimmän kirjaston kautta, ellei niitä satu olemaan kotikirjastossasi.

Tiedot kirjoista löytyivät Suomen kansallisbibliografia Fennican avulla https://fennica.linneanet.fi/

2 ääntä

Kommentit

Kansa Taisteli-lehti oli Päivälehti-lehtiyhtymän julkaisu. Tunnetaan nykyään paremmin kombinaatiolla Helsingin Sanomat ja Sanoma Oy.

Veikkaan, että Sanoma-säätiön ylläpitämä Päivälehden arkisto osaa auttaa.

email paivalehdenarkisto@sanoma.fi

puh +358 9 1221

os. Korkeavuorenkatu 28 PL 367, 00101 Helsinki

http://www.paivalehdenarkisto.fi/