Mistä voin kysellä tarkan syntymäpaikkani. Osoitteen ym. tiedot. Olen tätä joskus aikaisemminkin selvitellyt, ja paikka on Vallisaari? Mutta kotona vai…

Kysytty

Mistä voin kysellä tarkan syntymäpaikkani. Osoitteen ym. tiedot.
Olen tätä joskus aikaisemminkin selvitellyt, ja paikka on Vallisaari? Mutta kotona vai laitoksella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

THL kerää syntyneiden lasten rekisteriin kaikki Suomessa tapahtuneet synnytykset, synnyttäjät ja syntyneet lapset. Tiedot kerätään sairaaloista. Kotisynnytyksissä hoitava kätilö vastaa ilmoituksen tekemisestä. Rekisteriin on kerätty tietoja vuodesta 1987 lähtien.

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/aineistot-ja-palvelut/rekisterien-ti…

Helsingissä syntyneenä mahdollinen synnytyssairaalasi voisi olla joko Naistenklinikka tai syksyllä 2017 suljettu Kätilöopiston sairaala. Muitakin vaihtoehtoja sairaaloissa on  https://www.kirjastot.fi/kysy/oliko-vuonna-1963-helsingissa-muulla

Voisit alkuun yrittää tiedustella HUS:in arkistoista syntymätietojasi. Naistensairaalan arkiston yhteystiedot löydät täältä https://www.hus.fi/tietoa-meista/yhteystiedot/kirjaamot-ja-arkistot  Heiltä voisi saada lisätietoja miten edetä tällaisessa tapauksessa.

1 ääntä

Kommentit

Hei,
haluaisin tietää, missä Helsingin sairaalassa olen syntynyt 14.8.1946. Vanhempieni (isä oli Viipurista) väliaikainen kotikunta oli tuolloin Hollola, josta muuttivat pysyvästi Suomusjärvelle.
Nimekseni tuli Alma Vuokko Varis
(Nimeni olen muuttanut myöhemmin Warikseksi, jota myös isäni suku käytti.