Otsikko
Mistä Vaasan Jaakoon pakinakirjasta/kirjoista löytyisi kissa-aiheinen/aiheisia pakinoita?

Kysytty

Mistä Vaasan Jaakoon pakinakirjasta/kirjoista löytyisi kissa-aiheinen/aiheisia pakinoita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastolla on parikymmentä Vaasan Jaakkoon pakinakokoelmaa. Niistä löytyi kaksi varsinaista kissapakinaa: ”Musta kissi” (kokoelmissa ”Tupenkrapinoota” ja ”Valiojutut 2”) sekä ”Hännättömät kissit” (kokoelmassa ”Puukkoo, puntari ja pannunjalaka”).

Seuraavissa pakinoissa kissa on sivuroolissa: ”Katinhäntä” (”Kaikkien Vihtorien yliveto”, ”Valiojutut 3”), ”Kissi piru” (”Laakerinlehtiä ja lipistikkuja", ”Valiojutut 1”), ”Karhu-kissa” ( ”Meirän kukkoo”), ”Nivalan kissinkarvat” (”Puukkoo, puntari ja pannunjalaka”)