Mistä tulee paikannimi Luppamäki? Luppamäki sijaitsee Sonkajärvellä. Mistä tulee Luppamäen vieressä olevat paikannimet Kotkatmäki ja Luusa? Luusa nimi on…

Kysytty

Mistä tulee paikannimi Luppamäki? Luppamäki sijaitsee Sonkajärvellä. Mistä tulee Luppamäen vieressä olevat paikannimet Kotkatmäki ja Luusa? Luusa nimi on erikoinen kuten myös Luppamäki.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käytettävissä olevista lähteistä ei löytynyt yhtäkään mainitsemistasi paikannimistä.

Tarkempaa tietoa paikannimistä saa Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksesta (www.kotus.fi), joka mm. tutkii ja huoltaa nimistöä ja pitää yllä nimiaineistoja ja laajaa paikannimiarkistoa.

Nimien alkuperää voisi tiedustella myös esimerkiksi suoraan Sonkajärven kirjastosta, jossa voi olla paikallishistoriikkejä (http://www.sonkajarvi.fi/Suomeksi/Palvelut/Kirjasto,-kulttuuri-ja-kansa…).