Mistä tulee jossain asiassa kokenutta henkilöä tarkoittava sana konkari?

Kysytty

Mistä tulee jossain asiassa kokenutta henkilöä tarkoittava sana konkari?

Vastaus

Vastattu

Konkarin (alun perin gongari) taustalla on (vanhaan) hevoseen viitannut ruotsin sana gångare, 'kävelijä, astuja, ratsu, tasa-astuja', mistä ihmiseen sovellettuna on sitten tullut 'vanha tekijä'.

Lähde:
Suomen sanojen alkuperä : etymologinen sanakirja. 1, A–K