Mistä sukunimi Hurri on peräisin, mikä on sen merkitys ja nykyinen levinneisyys Suomessa?

Kysytty

Mistä sukunimi Hurri on peräisin, mikä on sen merkitys ja nykyinen levinneisyys Suomessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hurri-sukunimenä ja myös talonnimenä on peräisin ruotsalaista tarkoittavasta lisänimestä. Nimi on esiintynyt eri puolilla Suomea.(Lähde: Uusi suomalainen nimikirja, 1988) Väestörekisterikeskuksen Nimipalvelun mukaan Hurri on tai ollut sukunimenä 1215 suomalaisella:

http://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/