Suomalaisten naisten kirjoittamia humoristisia runoja, laulutekstejä tai aforismeja?

Kysytty

Mistä saisi vinkkejä suomalaisten naisten kirjoittamista humoristisista (satiiri, ironia ym käy) runoista, lauluteksteistä tai aforismeista? Olen nyt 'löytänyt' Eeva Kilven ja Kirsi Kunnaksen sekä vanhemmista lauluntekijöistä Annulin eli Aune Ala-Tuurosen ja Bugaluun eli Kaisu Liuhalan. Mutta kenttä on varmasti laaja ja olisi mukava nopeuttaa urakkaa ja saada lisää nimiä tutkittavakseni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin vinkkejä.

Koskinen, Karoliina: Likkoje jutui (Minerva 2006)

Laaksonen, Heli: useita runokokoelmia

Luhtanen, Sari & Paju, Tiina: Maisa & Kaarina. Naisen nyrkkisäännöt (Otava 2004)

Oksanen, Aulikki: Kootut mustelmat : runoja ja lauluja (WSOY 1992)

Perttula, Pirkko-Liisa: Harmaat pantterit (Otava 2011)

Toppi, Merja: useita runokokoelmia