Mistä saa tietoja paavista ja paaviudesta. Teen kouluun esitelmää.

Kysytty

Mistä saa tietoja paavista ja paaviudesta. Teen kouluun esitelmää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheen kattavin esitys on Jan Aartsin toimittama kirja "Paavi", joka on ilm. v. 1989 (ISBN 951-600-765-1). Kirjassa esitellään roomalaiskatolisen näkemyksen ohella ainakin ortodoksinen ja luterilainen paaviuskritiikki.