Mistä saa tietoa hyvistä tavoista, kuten pöytätavat, ruokailuvälineet, pukeutuminen, siisteys, näistä yleistavoista yleensäkin?

Kysytty

Mistä saa tietoa hyvistä tavoista, kuten pöytätavat, ruokailuvälineet, pukeutuminen, siisteys, näistä yleistavoista yleensäkin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hyvistä tavoista ja etiketistä on ilmestynyt paljonkin kirjallisuutta, mm.:
Juhlakirja: opas elämän suuriin hetkiin. Caratia 1998
Kansainvälinen etikettikirja. Fenix 1993
Keinonen, Mirja: Suomalainen ensivaikutelma: kansainvälistyjän tapakulttuuri. kansainvälisen kaupan koulutuskeskus 1999
Kotila, Tuija: Ravintolaetikettiopas. T. Kotila 1996
Lassila, Sirkka: Uusi käytöksen kultainen kirja. WS 1997
Malmberg, Raili: Hyväksi tavaksi: käytösopas arkeen ja juhlaan. O 1996
Valonen, Helena: Hyvät tavat, luonteva käytös. Maa- ja kotitalousnaisten keskus 1997
Wolff, Inge: Hyvän käytöksen kirja. G 1993

Lisää kirjallisuutta löydät esim. Tampereen kaupunginkirjaston kokoelmatietokannasta,
osoitteesta http://www.tampere.fi/kirjasto/, kohdasta:aineisto.uusinnat. varaukset,
kohdasta:tarkka haku. Asiasanalla etiketti tulee varmaan relevantimpi tulos kuin sanalla tavat.