Otsikko
Mistä runokokoelmasta löydän Aaro Hellaakosken runon, joka alkaa :" Herra luoksesi tahdoin?" Jukka Virtanen lausui tämän runon TV 1:n uskontopaneelissa tällä…

Kysytty

Mistä runokokoelmasta löydän Aaro Hellaakosken runon, joka alkaa :" Herra luoksesi tahdoin?" Jukka Virtanen lausui tämän runon TV 1:n uskontopaneelissa tällä viikolla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on Odottaja ja se löytyy Hellaakosken kokoelmista Huomenna seestyvää (1953) ja Runot (1953 ja myöhemmät painokset).
Runo näyttää olevan kokonaisuudessaan myös YLE:n sivuilla osoitteessa:
http://www.yle.fi/a2/teema.html

2 ääntä

Kommentit

Kenen runo on tämä jaminkä niminen runo on kyseessä :" niin yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin..."

näyttäisi olevan Veikko Antero Koskenniemi, nimeä ei oo mainittu mutta löytyy elegioja no. 3