Mistä Raymond Chandlerin teoksesta kyseinen lainaus on: Kaikki kirjailijat ovat kai hulluja, mutta jos heistä yleensä mihinkään on, heissä on minun mielestäni…

Kysytty

Mistä Raymond Chandlerin teoksesta kyseinen lainaus on: Kaikki kirjailijat ovat kai hulluja, mutta jos heistä yleensä mihinkään on, heissä on minun mielestäni hirveää rehellisyyttä.

Lainaus löytyy Hannu Raittilan Kirjailijaelämää-teoksen kansiliepeistä, muttei sitä ole sitatoitu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Raymond Chandlerin ajatus  I suppose all writers are crazy, but if they are any good, I believe they have a terrible honesty on hänen kirjeestään Edgar Carterille (päivätty 3.6.1957).

Raymond Chandler's Philip Marlowe : A celebration (edited by Byron Preiss, Bloomsbury 1989)

https://books.google.fi/books?id=4dSCDwAAQBAJ&pg=PT5&lpg=PT5&dq=chandle…