Mistä pieni yleishyödyllinen koko Suomessa toimiva yhdistys voisi hakea raha-avustusta? Kiitos

Kysytty

Mistä pieni yleishyödyllinen koko Suomessa toimiva yhdistys voisi hakea raha-avustusta? Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetistä esim. osoitteesta http//www.varainhankinta.net/index.shtml löytyy paljon tietoa raha-avustusten hakemisesta kuin myös omatoimisen varainhankinnan kehittämisestä. Sivustossa on paljon tietoa, mielestäni hyvin jäsennettynä, joten seulomalla teille varmaankin löytyy oikea lähde avustuksen anomiseksi. Kirjan muodossa on olemassa useita oppaita: esim. Vaijärvi, Kari, Apuraha-avain (vuodelta 1997, ISBN 9529501366). Yleisten kirjastojen kokoelmista löytyy myös luetteloita ja yhteystietoja apurahoja jakavista tahoista esim. säätiöistä, rahastoista jne.
On olemassa myös säätiöpalvelu, joka toimii Suomen Kulttuurirahaston alaisuudessa. Internetosoitteesta http//www.skr.fi pääsette säätiöpalvelun sivuille.
Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että avustuksia harvemmin myönnetään yhdistysten varsinaiseen toimintaan, vaan kyseessä pitäisi olla joku kulttuurihankkeen toteuttaminen.