Tarttisin tietoa hammasrattaista ja ja niiden valmistuskoneista ja materiaaleista.

Kysytty

Moi! Tarttisin tietoa hammasrattaista ja ja niiden valmistuskoneista ja materiaaleista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kielen perussanakirjan mukaan hammasratas on pieni hammaspyörä. Kysy kirjastonhoitajalta-palvelun arkistosta löytyy asiasanalla hammaspyörät vastaus, jossa on lueteltu lähteitä, joista löytyy tietoa hammaspyöristä. Siitä voisi olla sinullekin apua. Lisäksi vaihteiston kannalta apua voisi olla seuraavista tietosanakirjoista:

Otavan suuri ensyklopedia, osa 10 s.7597-7599
TEK tekniikan tietokeskus osa 8 s. 71-74