Löytyykö teiltä tietoa hammaspyörän jyrsinnästä ja erityisesti vierintäjyrsinnästä?

Kysytty

Löytyykö teiltä tietoa hammaspyörän jyrsinnästä ja erityisesti vierintäjyrsinnästä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seinäjoen kaupunginkirjastosta löytyy tietoa hammaspyöristä ja jyrsinnästä mm. seuraavista teoksista:

Ansaharju, Tapani: Lastuava työstö
Hammaspyörät (SFS-käsikirja 24)
Kauppinen, Veijo: Konepajojen nykyaikaiset koneet ja konejärjestelmät
Kivioja, Seppo: Konetekniikka
Koneen elimet ja mekanismit
Konetekniikan materiaalioppi
Otavan suuri ensyklopedia, osa 2
Tekniikan käsikirja, osat 7- 9