Otsikko
Mistä nimi Susanne on peräisin?

Kysytty

Mistä nimi Susanne on peräisin?

Vastaus

Vastattu

Susanne on ranskalainen muoto nimestä Susanna, jonka taustalta löytyy heprean "liljaa" merkitsevä Shushannah.

Suomessa Susanne alkoi saada kantajia säännöllisesti 1950-luvun puolivälissä. Suosituimmillaan se oli 60- ja 70-luvuilla. Nimen yleisyyttä tuolloin lienee lisännyt sen samanaikainen suosio Ruotsissa, missä Susanne on edelleen selvästi Susannaa yleisempi kirjoitusasu.

Anne Saarikalle & Johanna Suomalainen, Suomalaiset etunimet Aadasta Yrjöön