Mistä muualta saisin tietoja Lahden Mailaveikoista kuin vanhoista ESS- numeroista (1929...)?

Kysytty

Mistä muualta saisin tietoja Lahden Mailaveikoista kuin vanhoista ESS- numeroista (1929...)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kokoelmissamme on Lahden Mailaveikoista kaksi pientä historiikkia:
79.32
Hannukkala-Pohjanmies, Lii
Lahden mailaveikkojen naisjoukkue : muistelma seuran alkuajoilta 1929-33
[Hollola] : [L. Hannukkala.Pohjanmies], [2000]
15 s. : kuv. ; 30 cm

79.32
Lahden mailaveikot 1929-1999 : 70 vuotta lahtelaista pesäpalloa
Lahti : Lahden mailaveikot, 1999
23 s. : kuv. ; 30 cm

Lisäksi on olemassa seuraavat julkaisut, joita ei ole Lahden kaupunginkirjastossa:
Lahden mailaveikot 50 v. : juhlajulkaisu. [Lahti] : [Lahden mailaveikot], 1979
12 s. : kuv. ; 45 cm

Mailaveikko : tiedoituslehti 1947, 1-1948, 7

Lahden mailaveikot : seuralehti 1987 -
[Pesäpalloseura] Lahden Mailaveikot ry

Eskola, Ensio
Lahden mailaveikkojen 30-v. historiikki : sarjaohjelma 1959
Lahti : Lahden mailavaikot, 1959
[2], 32, [2] s. : kuv.

Lahden mailaveikot
Lahden mailaveikkojen 30-v. historiikki], Lahti, 1959 32 s.

Pesäpallosta yleensä on tehty historiikki :
79.32
Laitinen, Erkki: Pesäpallo: kansallispeli 60 vuotta. 1983 Suomen pesäpalloliitto.

Bibliografioista kannattaisi tarkistaa ainakin
Suomen liikunta- ja urheilukirjallisuus 1697-1944 ja 1945-1967 ja
Lehtonen, Eeva-Liisa: Päijät-Hämeen bibliografia 1945-1969.
Lehtonen, Eeva-Liisa: Päijät-Hämeen bibliografia 1970-1985.
Lehtonen, Eeva-Liisa: Päijät-Hämeen bibliografia 1986-1990.

Urheilua käsittelevistä lehdistä varastossamme on Kisakenttä -lehteä 1920-luvulta alkaen muutamaa puuttuvaa vuosikertaa lukuunottamatta. Muitakin on ilmestynyt, erityisesti pesäpallosta seuraavat:

Kiri. - Helsinki : Pesäpalloliitto, 1939-1951. Edeltäjä: Laaka

Laaka : Suomen pesäpalloväen erikoislehti. - Helsinki : Pesäpalloliitto, 1934-1938. Edeltäjä: Pesäpalloilijan vuosikirja. Jatkuu nimellä: Kiri

Pesäpalloilijan vuosikirja. - Helsinki : Suomen voimistelu- ja urheiluliitto, 1931-1933. Jatkuu nimellä: Laaka

Voitte tiedustella näitä kirjoja ja lehtiä aikuistenosaston tietopalvelusta, jonka kautta voitte myös tilata kaukolainoja julkaisuista, joita ei ole Lahden kaupunginkirjastossa.