Mistä löytyy tietoa kirjailija Heikki Turusesta??

Kysytty

Mistä löytyy tietoa kirjailija Heikki Turusesta??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Heikki Turusesta löytyy joitakin internet-sivuja, voit hakea itsekin esim. Evreka.fi palvelusta kirjailijan nimellä. Ainakin seuraavat sivut löytyivät sieltä hakemalla:
Joensuun kirjaston sivuilta löytyy Pohjoiskarjalalaisten nykykirjailijoiden matrikkeli, jossa on tietoa Turusesta (os. http://www.jns.fi/kirjailijat/turunhei.html ), samaten Kolme kulttuuripersoonaa -sivuilla yksi persoonista on Heikki Turunen ( http://www.carelicum.fi/kulttuuripersoonat/turunenheikki/heikki.html ). Kirjoja voit myös etsiä kirjailijan nimeä asiasanana käyttäen lähikirjastosi tietokannasta, pyydä tarvitessasi neuvoa henkilökunnalta. Tietoa Turusesta on muun muassa seuraavissa kirjoissa: Nikki, Kalevi, Pielisen profeetta vai Don Quijote? Heikki Turusen elämän ja kirjailijan kaari (Jyväskylän yliopisto, 1999); Paikkoja ja tiloja suomalaisessa kirjallisuudessa, toim. Kurikka, Kaisa (Turun yliopisto, 1998); Kotimaisia nykykertojia, toim. Aarnio, Ritva - Loivamaa, Ismo (BTJ Kirjastopalvelu 1997); Kirjailijakuvia, osa: 2, toim. Liisa Enwald, (Karisto 1983); Miten kirjani ovat syntyneet, osa: 2, Kirjailijoiden studia generalia 1979, toim. Ritva Haavikko (WSOY; 1980).