Otsikko
Mistä löytyy laulun (runon) sanat Kainuun lapsi "Kainuun lapsi sinulle maailma anna ei parhaintaan, lienet saanut kummeiksi nälkää ja puutetta yksin vaan..."…

Kysytty

Mistä löytyy laulun (runon) sanat Kainuun lapsi
"Kainuun lapsi sinulle maailma anna ei parhaintaan,
lienet saanut kummeiksi nälkää ja puutetta yksin vaan..."
Alku menee jotenkin noin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen kappale on nimeltään ”Kainuun kasvatti”. Sen sanat (ilman nuotteja) löytyvät teoksesta ”Toivelauluja : kokoelma suosittujen laulujen ja iskelmien tekstejä. 13” (Fazerin musiikkikauppa, 1955). Sen on sanoittanut Rauni Kouta eli Reino Helismaa ja säveltänyt Martti Ounamo eli Toivo Kärki.