Mistä löytyisi tietoa liittyen itsemurhaan?

Kysytty

Mistä löytyisi tietoa liittyen itsemurhaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjaston (pääkaupunkiseudun yleiset kirjastot) kokoelmista löytyy aineistohaussa osoitteessa http://www.helmet.fi sanahaussa lausekkeella itsemurha** and not kaunokirja** and not elokuva** lukuisia teoksia, esim. seuraavat:
1 Helposti särkyvää : nuoren kasvun turvaaminen / toimittanut Kaarina Määttä KIRJA 2007
2 Lähde. 2006 : Kuolema : historiatieteellinen aikakauskirja / julkaisija Labyrintti ry - Joensuun yli KIRJA 2006
3 Lopun elämää : itsemurhan tehneiden läheiset kertovat / [toimittanut] Mari Teinilä KIRJA 2006
4 Ibsen Suomessa / Hanna Korsberg (toim.) KIRJA 2006
5 Miten päästä yli mahdottoman? : narratiivinen tutkimus itsemurhamenetyksistä / Tuula Uusitalo KIRJA 2006
6 Surman jälkeen itsemurha : kulttuuriset luokitukset rikosuutisissa / Minna Nikunen KIRJA 2005
7 Väkivalta ja terveys maailmassa : WHO:n raportti / toim. Etienne G. Krug ... [et al.] ; [suomennos: KIRJA 2005
8 Syvänteessä : läheiseni päätti kuolla - kuinka selvisin surussa / Christer Åberg.

Aleksi-artikkelihaussa(käytössä kirjastossa) löytyvät mm. seuraavat artikkelit:

Al-Qaida riemuitsee jokaisesta USA:n miehityspäivästä Irakissa (Vieraskynä) Dyer, Gwynne HS 2007-01-27
2 Masennuslääkitys lisää itsemurhayrityksiä, mutta vähentää onnistumisia Klaukka, Timo Suomen lääkärilehti 2007, nro 3, sivu 194-195
3 Mieltä painava vuosi. Kirjailija Hanna Marjut Marttila muistuttaa vuodenvaihteen puheenvuorossaan, että vauraan tietotalouden ja kuplivankivan euroviisuilon keskellä elää tuhansia masentuneita Marttila, Hanna Marjut HS 2006-12-31
4 Biouhka puntarissa (Polttopisteessä : maailmalla tapahtuu) Puistola, Juha-Antero Sotilasaikakauslehti 2006, nro 12, sivu 51-52
5 Rädslän för människan Brunnberg, Elzbieta Jasinska Ny tid 2006, nro 49, sivu 6
6 Ihmispommit : itsemurhaiskuista on tullut karmeaa arkea : näin ihmispommi viritetään Vihtonen, Erkki Suomen kuvalehti 2006, nro 49, sivu 52-55
7 Joustava avohoito vähentää itsemurhia Kaskinen, Hannu Sosiaalivakuutus 2006, nro 5, sivu 46-47
8 Oopperakohu osoitti Euroopan vähäisen varautumisen terroriin (Vieraskynä) Applebaum, Anne HS 2006-10-21
9 Muuntogeeninen puuvilla ajaa pienviljelijöitä itsemurhiin (Vieraskynä) Mittal, Anuradha HS 2006-10-20
10 Miljoonan kysymyksen tyttö : kehtaako kahdeksan vuotta siepattuna olleen Natascha Kampuschin tarinaa ahmia? Holvas, Jakke HS 2006-09-03
11 Itsemurha : virhe, josta oppii Holvas, Jakke Nuori voima 2006, nro 4, sivu 29-32
12 Sinnikkäästi yli karikoiden (Matka naiseksi) Komi, Tiina Anna 2006, nro 37, sivu 110-111
13 WTC-elokuva vaikenee politiikasta : ohjaaja Oliver Stonea on kiitelty 911 -salaliittoteorioiden unohtamisesta Mykkänen, Pekka HS 2006-08-16
14 Itsemurhia voi ehkäistä Kettunen, Raili Kotimaa 2006, nro 36, sivu 16
15 Kolme sisartani Kuisma, Hanna-Riikka Kaltio 2006, nro 3, sivu 121-123
16 Kunniaväkivaltaan on suhtauduttava aina vakavasti Salmenkangas, Mai Dialogi 2006, nro 1, sivu 16-18