Otsikko
Kokeillaan uudestaan. Jos hätänumeroon on kutsuttu ja minut estetään tekemästä itemurhaa niin mitä sitten tapahtuu? Joudunko selliin vai?

Kysytty

Kokeillaan uudestaan. Jos hätänumeroon on kutsuttu ja minut estetään tekemästä itemurhaa niin mitä sitten tapahtuu? Joudunko selliin vai?

Vastaus

Vastattu

Käypä hoito -suosituksen mukaan itsemurhaa yrittäneen mahdolliset elimelliset vammat hoidetaan ensin ja sen jälkeen hänen tilanteensa arvioidaan psykiatrian erikoislääkärin tai psykiatriaan perehtyneen lääkärin johdolla. Itsemurhien ehkäisy ja itsemurhaa yrittäneen hoito -käypä hoito suositus löytyy alta:

https://www.kaypahoito.fi/hoi50122?tab=suositus