Mistä löytyisi paljon tietoa kirjailija Paavo Rintalan teoksesta Pojat?

Kysytty

Mistä löytyisi paljon tietoa kirjailija Paavo Rintalan teoksesta Pojat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paavo Rintalan teosta "Pojat" koskevat kirja-arvostelut:

Huovinen, Pentti: Pojista (Paavo Rintala; Pojat. Otava 1958) - Suomalainen Suomi 1958 s. 533-534.
Lounela, Pekka : Yhden kuolema (Paavo Rintala; Pojat. Otava 1958) - Parnasso 1959 n:o 1
s. 181-182.
Rousti, Kalevi : Romaani Oulun pojista ; Paavo Rintalan "Pojat" - Kaltio 1958 n:o 7-8 s. 184.

Kaksi pro gradu -työtä, jotka käsittelevät Paavo Rintalan teosta "Pojat":

Seppälä, Juha : Toinen maailmansota Paavo Rintalan tuotannossa. Turun yliopisto, kotimainen
kirjallisuus. 1982
Liuskari, Heleena : Sodan ja rauhan lapset Paavo Rintalan tuotannossa. Turun yliopisto, kotimainen
kirjallisuus. 1984.
Molemmissa pro gardu töissä "Pojat" on yksi käsiteltävä teos. Pro gradu -tiedustelut, Turun yliopiston pääkirjaston neuvonta puh 02-3336177.