Mistä löytyisi nuotit tai soinnut Juha Vainion sanoittamiin kappaleisiin "Näin juhlii suomalainen" (esittäjä Reijo Tani) sekä "Jossain" (esittäjät Merja…

Kysytty

Hei!
mistä löytyisi nuotit tai soinnut Juha Vainion sanoittamiin kappaleisiin "Näin juhlii suomalainen" (esittäjä Reijo Tani) sekä "Jossain"
(esittäjät Merja Rantamäki ja Kotiteollisuus)
t: Anssi Tuomela

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Jossain" löytyy nuottikokoelmasta Hitit : 70-luku. F-kustannus, 1997/2005. ISBN 952-461-097-3.

Suomen nuottijulkaisujen kansallisbibliografia Violan mukaan laulua "Näin juhlii suomalainen" ei ole julkaistu nuottina.

Laulu vaikuttaa olevan mukaelma tutuista sävelmistä: sen A-osa tuo vahvasti mieleen Säkkijärven polkan ja väliosan sointukierto on samanlainen kuin vaikkapa laulussa Reissumies ja kissa.

Laulun voi säestää näillä soinnuilla:
Gm / Am / D7 / Gm --(2 krt)
F / Bb / A7 / D7
Gm / Am / D / D7 G