Mistä löytyisi mahdollisimman yksityiskohtaista tietoa Algot Untolasta Ja hänen eri tyyleistään? Hänen parisuhteistaankin voisi jotain olla.

Kysytty

Mistä löytyisi mahdollisimman yksityiskohtaista tietoa Algot Untolasta Ja hänen eri tyyleistään? Hänen parisuhteistaankin voisi jotain olla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Algot Untola, alkuperäiseltä nimeltä Algot Tietäväinen, käytti salaniminään mm. Irmari Rantamala, Maiju Lassila ja J.I. Vatanen.

Seuraavat teokset keskittyvät pelkästään Algot Untolan elämään ja hänen kirjalliseen tuotantoonssa:
Lindsten, Leo: Maiju Lassila: legenda jo eläessään (WSOY 1977).
Erho, Elsa: Maiju Lassila: kirjallisuushistorialinen tutkimus (Turun yliopisto 1957)

Seuraavissa teoksissa on myös tietoa Algot Untolasta:
Meri, Veijo: Goethen Tammi: lyhyttä proosaa ( Otava 1978)
Aleksis Kivestä Martti Merenmaahan: suomalaisten kirjailijain elämnkertoja (WSOY 1954).