Mistä löytyisi luettelo paikoista, jossa voi pestä omia mattoja Helsingissä? Ja nimenomaan tarkoitan muita paikkoja kuin mattolaitureita. En haluaisi mennä…

Kysytty

Mistä löytyisi luettelo paikoista, jossa voi pestä omia mattoja Helsingissä? Ja nimenomaan tarkoitan muita paikkoja kuin mattolaitureita. En haluaisi mennä merta saastuttamaan elikkä etsin matonpesupaikkoja, jotka sijaitsevat sisätiloissa ja ei ole maksullisia. Onko tällaisia? Vai onko joillakin taloyhtiöillä vain omia pesupaikkoja? Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Luettelo mattolaitureista löytyy Helsingin sataman nettisivuilta ( http://www.helsinginsatama.fi ) ja sieltä kohdasta ajankohtaista. Muita matonpesupaikkoja kuin nämä mattolaiturit ei Helsingissä ole. Vantaalla on pesupaikkoja, joissa voi pestä matot hanavedellä. Matonpesupaikat ovat Simonkylässä Kallioimarteentiellä, Rajakylässä Rajakentänpolulla, Havukoskella Koskenniskalla, Korsossa Lintupolulla, Hakunilassa Vuorilehdontiellä, Rekolassa Joukonkujalla, Jokiniemessä Karhurannassa, Vapaalassa Vanhalla Hämeenkyläntiellä, Myyrmäessä Uomatiellä ja Martinlaaksossa Jokiuoman puistossa.