Haluaisin lukea jonkun hyvän romaanin, jossa kerrottaisiin rakkaustarina. Kirja voisi mielellään olla ulkomainen teos. Joku sellainen mikä on arvosteltu…

Kysytty

Haluaisin lukea jonkun hyvän romaanin, jossa kerrottaisiin rakkaustarina. Kirja voisi mielellään olla ulkomainen teos. Joku sellainen mikä on arvosteltu hyväksi ja mikä kannattaisi lukea. Se voi olla fantasiakirjakin, mutta mielellään jokin ihana kertomus tosi elämästä... Jos pystyt ehdottamaan jotain olisin todella kiitollinen. Kiitos jo etukäteen :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaunokirjallisuus on rakkaustarinoita pullollaan, mutta mikäli haluat lukea jotakin korkeasti arvostettua ja samalla ehdottoman viihdyttävää, niin suosittelen lämpimästi vanhoja hyviä klassikoita, eli Jane Austenin romaania Ylpeys ja ennakkoluulo, sekä Charlotte Bronten Kotiopettajattaren romaania. Myös L.M. Montgomeryn Sininen linna on oma kestosuosikkini, olen lukenut sen useaan kertaan, se on samanaikaisesti sekä hirveän hauska että ihana kirja.

Nykyaikaisemmista kirjoista tulee mieleen Anna Gavaldan Kimpassa, Carlos Ruiz Zafónin Tuulen varjo, Maxence Ferminen Lumi, Laura Esquivelin Pöytään ja vuoteeseen, Audrey Niffeneggerin Aikamatkustajan vaimo (fantasiaa!), Isabel Allenden Henkien talo...